Selectează o Pagină

Denimul este unul dintre cele mai folosite si purtate materiale in intreaga lume, iar istoria denimului este extrem de vasta. Este probabil singurul element vestimentar care a ramas in trend si a invins trecerea timpului. Acestia au fost introdusi in lume in 1873 de catre Levi Strauss si erau destinati cowboy-lor si minerilor. Insa, odata cu trecerea timpului au evoluat din punct de vedere stilistic si practic. Acestia au devenit una dintre cele mai iubite piese vestimentare.

Jeansi pentru cowboy

Prin 1920, jeansii erau cunoscuti pentru cat sunt de practici si confortabili pentru muncitori, insa prin anii 1930 au devenit aproape sinonimi cu imaginea cowboy-lor. Datorita reclamei intense, oamenii au inceput sa poarte jeansi in anumite calatorii la ferme, imitand astfel stilul cowboy-lor.

Atunci cand jeansii au devenit un element fashion, acelasi brand a lansat si o pereche de jeansi pentru femei, in anul 1934 – unul dintre cele mai importante momente in istoria jeansilor. In acea perioada, femeile credeau ca firmele care croiau haine, au uitat ca si acestea au doua picioare, iar introducerea unui model feminin, a avut ca efect o adevarata revolutie culturala. Desi fustele inca erau cea mai populara alegere pentru femei, brand-ul stia ca jeansii isi vor face in curand loc in garderoba zilnica a femeilor.

Istoria denimului

In 1950 jeansii deja erau purtati de femei din intreaga lume. Acestia au devenit o piesa vestimentara esentiala in garderoba acestora. In acel an, jeansii erau purtati si de mama din cartier, dar si de muncitorul in constructii.

Deoarece erau unisex si non-traditionali, jeansii reprezentau elementul vestimentar perfect pentru rebelii din acea perioada, ce militau pentru drepturi egale intre femei si barbati. Dupa aceea, purtarea jeansilor reprezenta o modalitate prin care orice persoana se identifica cu aceasta miscare si o sustineau.

Incepand cu 1970, jeansii au fost probabil singurul element vestimentar, considerat a fi intotdeauna in trend. Majoritatea vedetelor poarta jeans. Astfel, fiecare persoana din lume are cel putin o pereche in garderoba.

In anul 2010, acelasi brand care a lansat denimul in lume, a creat o linie de jeansi bazati pe tipurile de siluete ale femeilor. Astfel, jeansii au ajuns a fi preferati de toate femeile, indiferent de varsta, silueta sau rasa. Indiferent ca preferi jeansii skinny, cei cu talie inalta, cei cu rupturi sau cei evazati, trendurile se pot schimba de-a lungul anilor. Insa, un singur lucru ramane – jeansii vor fi intotdeauna un element cheie in moda si in cultura globala.

Nu a mai fost lansat de atunci un astfel de element vestimentar care sa fie imediat adoptat de intreaga lume. Probabil nici nu va mai fi multa vreme de acum inainte. Istoria denimului este vasta, insa arata ca o idee venita la momentul potrivit poate schimba perceptia intregii lumi. Daca in trecut jeansii erau purtati de muncitorii in constructii deoarece erau confortabili si rezistenti, azi sunt purtati de orice persoana, inclusiv presedinti, ministri, vedete si altii.

Share This